Week 2: Eerste werkweek - Cricket - Koala’s en kangoeroes

20 januari 2019 - South Brisbane, Australië

Maandag sta ik vroeg op voor mijn eerste werkdag. De manager komt me oppikken waardoor het ijs al snel gebroken is dankzij de gezellige babbel naar het werk. Ik leer mijn collegas kennen en Ana stelt me voor aan iedereen in het bedrijf. De eerste werkdag verloopt snel en goed. ‘s Avonds rush ik me  om nog een appartement te zoeken in South Brisbane. Door het vele wandelen de week ervoor besef ik al direct dat ik in de hippe jonge buurt, South Brisbane en West End, wil bijven. Dinsdag hak ik de knoop door en beslis ik om het appartementje te nemen met de Zweedse meid in South Brisbane.

Op het werk valt de eerste week enorm goed mee, de collega’s zijn allemaal super sympathiek en behulpzaam. Donderdagavond mag ik al een Cricketgame bijwonen met Ana en haar familietje. Super gezellige avond en wat een belevenis! Vraag me niet wat de game inhoudt want daar heb ik geen snor van begrepen :P Twas me vooral de ambiance die het deed. De match eindigde wel in het midden door een stroomgebrek in East Brisbane. Vroeger, maar tegelijkertijd blij dat we kunnen gaan slapen, keren we huiswaarts. Vrijdagavond liet de Zweedse me weten dat ze mij als haar epic toekomstige roommie kiest! Woehoe bijna alles geregeld om hier voor 6 maand te settelen.

‘S Avonds spreek ik af met de Amerikaanders om iets te gaan drinken in The Valley. Haha amai de uitgaansbuurt is hier hilarisch, voel me een beetje in van die TV programma’s zoals ‘Geordie shore’ :P Zoals echte toeristen komen we later toe en blijkt dat alles vroeg sluit, geen belgische uitgaansuren dus ;P Overal staat er security en moet je je pas tonen. Fotootje nemen en je mag binnen, braaf wezen dus :P

Zaterdag spreek ik tegen de middag af met Hayley en Matt en gaan we naar Koala Sanctuary, een park met koala’s, kangoeroes, reptielen en vogels. Helaas te laat voor de foto met de koala’s maar we vermaakten ons enorm bij de kangoeroes, hilarische beesten. Van de mannekes wil ik alleszins geen mep krijgen!!!

Ik en mijn vriend in koala sanctuaryDSC_0107DSC_0090

In het park leer ik twee hollandse meiden kennen, jipke en Lotte. Dadelijk nodigden ze me uit voor een ‘dutchie’ evenement zondagnamiddag.

Zondagnamiddag doe ik de nodige taken zoals de was en de strijk. Moet ook gebeuren he ;p

In de namiddag vervoeg ik me onder de Hollandse vrouwen aan de Southbank. Southbank is een aangemaakt strand met zwembad en tuinen. Heel gezellige buurt vol restaurantjes en bars en vooral ook toeristisch maar de max. Ik keer al vroeg naar huis om mijn bagage te pakken want de week erop trek ik al in bij de Zweedse in mijn toekomstig stekje!

Mijn weekend eindigt met een afleveringske friends, home made food en vroeg onder de lakens na een zalig weekend en veel socializen ;p.