Week 9 : Rustig weekje en Byron Bay

10 maart 2019 - Byron Bay, Australië

Deze week bestond uit chille avondjes thuis en dagelijkse taakjes.

Donderdag begon de dag met een domper, ik stond op om een doktersafspraak af te bellen met de smoes dat ik autoproblemen had. Terwijl ik uit mijn parking wegreed naar het werk voelde ik al dat er iets niet goed zat. Had ik wel geen platte band zeker? Als dat geen karma is!  Gelukkige kon er s’avonds iemand de band maken en de dag erna mocht ik al binnen in de bandenshop. Wat een geluk met mijn collega’s!

Vrijdagavond kwam Hayley langs voor een bbqtje bij mij en leerde ik haar zenuwen. Ze was direct fan, YES eindelijk mijn spelmaatje gevonden :P.

IMG_20190308_211245

Zaterdag stond ik vroeg op om te vertrekken met Hayley en Max, de Amerikaanse mensen, naar Byron Bay. Een ritje van twee uur maar prachtige route! Zo zot hoe veel verschil in vegetatie en omgeving Australië bezit! We reden direct door naar ons hostel ‘Wake Up’ aan het strand. Eenmaal aangekomen trokken we direct ons zwemgerief aan en namen we de shuttle naar het centrum. We maakten een mooie grote wandeling langs het strand. De zee is er prachtig! Uiteindelijk klommen we op rotsen, wel nog beetje eng, en kwamen we op het meest oostelijke punt terecht. Prachtig zicht!

IMG_20190310_130220IMG_20190309_171015IMG_20190309_150942IMG_20190309_135118

Byron bay

Sàvonds kochten we een wijntje en eten en installeerden we ons gezellig in het hostel. Zondag ging ik al vroeg uit de veren om te surfen maar alweer was het gene vetten voor het hostel. We beslisten dan maar om eens de andere kant van Byron te doen. Nadat we doorhadden dat het een giga wandeling ging worden, besliste ik dan maar om geen surfboard te huren om mee te sleuren...Domper maar wat komt maakte mijn dag! Max stuurde ons door een bush. Met weinig vertrouwen, deden we dat en het bleek een prachtige route dat uitkwam op het andere strand. Precies verlaten en voor ons alleen kwamen we daar toe. Na wat chillen besloot ik een zwemmeke te placeren. Zag ik daar plots op nog geen 3 meter vinnen uit dat water steken zeker? Beetje bang tot ik 5 dolfijnen surfend op de golven zag, DE MAX! Excited begon ik te roepen naar de Amerikaanders, Max sprong in dat water maar jaagde ze natuurlijk weg :P. In de verte waren er wel 100 dolfijnen, prachtig om te zien! This made my day!

IMG_20190310_130641

Tegen de namiddag keerden we terug naar het centrum. Byron is duidelijk een hippie stad! We kwamen toe aan onze shuttle en toen kwam er plots een ganse colonne naakte hippie fietsers, hilarisch! Tegen 4 u keerden we terug zodat we vroeg thuis zouden zijn, helaas vergaten we het uurverschil. Australie heeft dus verschillende uren in hun staten, zo vreemd binnen 1 land! Eenmaal thuisgekomen ging ik nog kort een kleintje toosten op de spanjaard zijne verjaardag en kroop ik vroeg onder het wol. Alweer een topweekendje!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Moxie:
    25 maart 2019
    Omg die dolfijnen !!!! The dream !!!!
  2. Virgke:
    25 maart 2019
    Zalig eliseke! Blijf er zo van genieten hee jongedame!!!!!!
  3. Charke:
    26 maart 2019
    een mop.
    elise: amerikaanders !! kijk daar, dolfijnen in de zee!!
    niemand reageert
    elise : amerikaaaanders !!! kijk dan, je hebt niet lang!!!
    opnieuw reageert er niemand
    elise komt terug naar het strand en vertelt haar verhaal
    waarop de AmerikANEN: we dachten dat je het niet tegen ons had.
    hehehehehe
    goe gedaan in de bush eliseke