Week 7 - jimboomba - brisbane - gold coast

26 februari 2019 - South Brisbane, Australië

Na een weekendje vol sleuren, graven en puffen, maar met avontuurlijke herinneringen, vertrok ik vol goede moed naar mijn werk. Met wat rugpijn en spierpijn kom ik de dag door en leergierig volbreng ik mijn taken. Maandag hoor ik voor het eerst over de de Cycloon Oma die op ons afkomt en vallen mijn ‘surfplannen’ voor het weekend in het water.. Maar geen getreur .) Na het werk ga ik nog een film bekijken bij de familie waarmee ik het weekend doorbracht.

Na een goede halve werkweek is het alweer donderdag en rijd ik mee naar Jimboomba om er een gezellige avond door te brengen bij de Belgen. Thais eten en een goede home cinema. “Indian” echte aanrader van een film en helemaal perfect in het Downunder plaatje, wat de avond tot een mooi einde brengt.

IMG_20190221_212701

Vrijdagavond ga ik koken, zoals beloofd, bij de Australiër Roi en Bebo als bedanking voor het weekend. Zoals gekend staat mijn Thaise green curry op het menu! Het smaakte hen zeker!

Zaterdag met wat hoofdpijn van de ‘goedkope’ wijn, doe ik een ochtendzwemmetje om de dag goed te starten. Vervolgens ontmoet ik mijn Hollandse gekke vriendin om wat literatuur te zoeken in de bibliotheek en een picknick te nemen aan de Botanische tuinen in het centrum. Elke keer opnieuw blijf ik toffe plekjes ontdekken in de stad die me van de kleine dingen doen genieten.

IMG_20190223_143836IMG_20190223_155224

Na een leuke namiddag ga ik richting West End om er het Fire Fest te bekijken met mijn Amerikaanse vrienden. Wat al snel een teleurstelling bleek maar toch een gezellige companie om samen te zitten.

Ik sluit mijn avondje af met een afhaalhamburger en een goeie serie ‘the Queen of the South’ .

Zondag ben ik al snel vroeg uit de lakens om nog wat te sporten en ontbijten vooraleer ik mijn Spaanse vriend ophaal en we richting de Gold Coast rijden om er de zogezegde cycloon ‘Oma’ te ontdekken. Dat we de pro surfers wilden gaan spotten op de zotte golven bleek al snel niet als enige ons idee te zijn. Na wat drukte en file vinden we eindelijk een spotje om te parkeren in Coolangatta; Eenmaal daar ontmoet ik een toffe meid uit Ecuador met haar Kiwi vriend en typische Australische Mate. Samen gaan we lunchen, pintjes drinken en surfers spotten. Alweer een geslaagd weekend ookal was het weer volgens sommigen ‘minder’ ;)

IMG_20190224_153141

1. OG:
    26 februari 2019
    Super:)! Heel erg jaloers.... op die Thaise curry :p!
  2. Moxie:
    28 februari 2019
    Zaaaalig !! Surfers spotten hehehe ;)
  3. Charke:
    Klinkt zalig eliseke!
  4. LAMme:
    28 februari 2019
    hmmm vooral Thai, pintjes, films, surfen, rondtjolen... klinkt perfect hehe
  5. Virgke:
    1 maart 2019
    Jaaa dadde, Eliseke!!!
  6. Axelle:
    1 maart 2019
    Jammieee uw thaise curry!! Ziet er allml zo tof uit! 😍