Week 1 : T’begin van het avontuur

10 januari 2019 - South Brisbane, Australië

Maandag namiddag was de big day, mijn vertrek naar Australië. Philippe en mama brachten me naar de luchthaven in Brussel. Uit mama’s voorzorg waren we veel te vroeg in de luchthaven. :P Na een gezellige koffie en het inchecken was het tijd voor ons afscheid. Dikke knuffels en met enkele traantjes in de ogen vertrok ik voor een reis van 26 uur.

IMG_20190107_161407IMG_20190107_201912

De eerste vlucht was de max, ik zat in het midden en niemand naast mij. Hups die benen lang en breed en tuksje leggen maar!! Eenmaal in dubai aangekomen begon de ‘tjoling’. Met mijn beetje vliegangst kroop ik dan toch maar op die helse, lange vlucht. Vele netflixfilmpkes en dutjes later kom ik eindelijk aan in BRISBANE! New hometown for a while, zo een spannend gevoel dat dat was! (PS ondertussen was het al 9 januari vroeg in de ochtend.) Niet wetend wat me te wachten stond, stapte ik in de taxi. Vol kriebels keek ik rond naar de stad.

Positief verrast van mijn eerste logeerplaats, pakte ik vlug wat uit en ging douchen na die lange uren vieze lucht. De vermoeidheid trof me hard maar door mijn ‘excitement’ wilde ik direct alles ontdekken dus ging ik op pad! Met goede voornemens om zo snel mogelijk alles te regelen en te kunnen genieten ga ik de stad in. Van west end naar de CBD. Ik keek mijn ogen uit! Het was 7 uur s’ochtends en al hels warm. Maar je hoort me niet klagen ;) Ik regelde direct mijn telefoon en een afspraak bij de bank. Na wat sightseeiing ben ik tegen 15u helemaal bekaf en slenter ik naar huis. Vlug nog langs de winkel om wat basisinkopen te doen en dan beland ik al snel in bed door de oververmoeidheid. Donderdag ben ik al tegen 4uur sochtends uit de veren, het lawaai , de warmte en het daglicht wekken me. Wat een verschil van ritme hier. Ik ging gaan joggen en terwijl sightseeiing doen aan de southbank. Zo zot hoe vroeg men hier uit de veren is en hoe sportief de mensen hier zijn. Na een voormiddag bij de bank te spenderen en vriendjes te worden met de bediende kan mijn namiddag beginnen.

S’avonds heb ik afgesproken met iemand via flatmates om eentje te drinken en elkaar te leren kennen. 3 Amerikaanders, Hayley, Max en Matt. Vrijdag zo druk als het maar kan ga ik op pad en bezoek ik 7 verschillende appartementen en huizen verspreid over de ganse stad. Postitief wandel ik alles te voet af maar toch zwaar onderschat!

Zaterdag breng ik de ochtend door met een ‘free guide tour’ doorheen de stad.

WIST JE DATJE : 3% van het budget bij nieuwbouw in de stad moet naar kunst gaan. Als dat niet geweldig is!

Na de tour ga ik met de Amerikaanders pasta eten. ‘S avonds spreken we af om naar Eat Street te gaan. Je neemt de ferry op de rivier helemaal tot de laatste stop en daar heb je op een verlaten parking een ganse market in containers met allerlei foodkraampjes van keukens over de hele wereld. Gezellig met wat live music. Na wat drankjes en eten sluiten we het daar af en wachten we op onze ferry. Terwijl we wachten is er een trouw bezig en beginnen we te socializen met de locals op het trouwfeest ;P Nogmaals verrast van de gekke open mentaliteit hier.

IMG_20190112_184535IMG_20190112_183956IMG_20190112_222131

De week eindigt al wat uitgeruster en met de gezonde nerveusheid voor de eerste werkdag. Spannend!