Week 3: Verkenning - Springbrook - Gold Coast - Noosa

28 januari 2019 - Noosa Heads, Australië

Maandag vertrek ik naar het werk vol goede moed en leer ik al snel mijn toekomstige taken kennen. Dankzij het werk valt de zorg van een auto weg en kan ik hun auto lenen voor de komende maanden. Maandagavond rush ik me van mijn hotel naar mijn nieuwe stek om me goed en wel te installeren. Ik ga nog vlug naar ‘target’, zalig goedkope winkel, om de nodige spullen te halen voor mijn nieuwe  thuis.

De week is rustig en geniet ik van mijn nieuwe thuis. Ik ga op verkenning s’avonds in de stad en probeer een Yoga les uit.

De vrijdagavond ga ik nog eentje drinken maar niet te laat. Een zalig verlengd weekend gaat in dankzij de Australische holiday op maandag. Zaterdagochtend rijd ik naar JImboomba om de Belgische familie te vergezellen. Eerst bbqen we gezellig en vervolgens nemen ze me mee naar Springbrook National Park. Prachtig in de bergen met uitzicht op de Gold Coast. Tegen de namiddag rijden we door naar de Gold Coast, Surfers Paradise om er te eten in een wolkenkrabber dat ronddraait. Coole ervaring! De volgende dag rijd ik van Jimboomba naar de stad en vervolgens naar noosa aan de Sunshine Coast. Ik verblijf er twee dagen met de Amerikaanders. We maken er een grote wandeling langs het park en het strand en keren daarna naar de Airbnb om wat gezellig te eten en te drinken.

IMG_20190127_150948IMG_20190127_164438received_383030085575742IMG_20190126_163726IMG_20190203_183631

De maandag gaan we kayaken en jetskien. Zalig!!! Eerst was ik toch wel wat bang om in het water te vallen voor die haaien :P Daarna keren we terug naar de main beach in Noosa om mijn Belgische vriendin, Camille, te ontmoeten. Zij reist enkele maanden rond in Australie en met toeval kon ik haar ontmoeten in Noosa :D. Na een gezellige babbel en cocktail nemen we afscheid. Ik ga nog snel iets eten met de Amerikaanders om dan terug te rijden ‘s avonds naar de city. Bed binnen en klaar voor het volgende avontuur.

received_744939035888555IMG_20190127_151818received_556369648198443