Leven het leven in Bali!

31 juli 2019 - Canggu, Indonesië

Het leven in Bali leven, dat is wat wij de afgelopen dagen volop deden.

En daar genoten we maximaal van. We maakten gebruik van de vele salons die Bali te bieden heeft. Een body massage en ook onze nagels en haren werden gedaan. Lotte besloot haar haar te knippen, waarna we enorm moest lachen aangezien het duidelijk was dat de man nog nooit een vrouw geknipt had. Zo steunde ze de lokale bevolking ook even 😂.

IMG-20190727-WA0011

We slenterden langs de marktjes van Bali. Waar we souvenirs binnensleepten na de veel te hoge toeristen prijs redelijk omlaag te hebben gepraat.

IMG_20190720_185600_1

Naast al het relaxen was het ook tijd voor avontuur. We scheurden achter Harald en Valentine aan op weg naar monkey forest. Hier stonden we oog in oog met de inmiddels veel te brutale apen en de mooie natuur.

IMG_20190720_135146

Met een groep van 6 meiden gingen Lotte en ik een dag raften op de Ayung river. De jungle van Bali was prachtig vanaf het water. Met de klungelige groep hadden we veel plezier (onze gids iets minder).

IMG-20190727-WA0013

Bali is een perfecte surfspot, het strand zit dan ook vol met surfers. Ook wij brachten een dag of twee door op het water.

IMG-20190722-WA0100

Na alle actie besloten we wat te ontspannen en een Yoga les te volgen. Het was na ons drukke programma vooral slaapverwekkend. Toen de instructeur riep schrok ik wakker terwijl heel de zaal in een moeilijke pose stond. Behalve Lotte, die ook net ontwaakte en mij geschrokken en slaperig aankeek.

In Bali weten ze wat gezelligheid is. In kleurige strandtenten dronken we overdag een kop koffie. In de avond aten we in sfeervolle restaurants met live music tot laat in de avond. Tijdens de Mexicaanse avond genoten we van het eten en dansten wij op de muziek.

IMG-20190724-WA0175IMG-20190724-WA0060

Ook Seminyak, waar we in ongeveer een uur tijd per scooter naar toe reden had geen einde aan gezelligheid. Tussen de kleurrijke parasols dronken we drankjes, aten we en dansten we op onze aangevraagde liedjes.

IMG-20190724-WA0141

Ook ‘s nachts  was het warm in Bali, na het eten namen we nog even een frisse duik in zee.

Ons feest was nog lang niet voorbij want in Canggu stond het hele strand vol met dansende mensen. De helft bleek van Nederland of Australië te komen. Samen vierden we feest op een vol strand met DJs totdat de sterren zich inruilde voor de warme zon.

IMG-20190727-WA0012

Bali,

Je was mooi, druk, toeristisch, en luid. Moe en voldaan keren we terug naar Australië, waar ze de toeter nog niet hebben uitgevonden, het luide toeterende Bali lieten we achter ons.

Tijd om bij te komen van het avontuur hadden we niet. In Darwin zaten onze 2 Australische vrienden uit Brisbane al op ons te wachten. Vanaf vandaag zijn wij 3 weken onderweg in een 4W drive van Darwin naar Broome. Afgelegen gebieden zullen wij passeren. Wij zijn er klaar voor.

Groetjes Elise en Lotte

1. Moxie: