Week 13: Plannen - Brisbane - Gold Coast

11 april 2019 - South Brisbane, Australië

Maandagavond spreek ik af bij de Hollandse, met de Duitser en Colombiaan om ons reisje met Easter te plannen. Er zijn hier dan veel public holidays waardoor ik wat dagen extra verlof kan nemen. Onze reis gaat naar Melbourne en Tasmanie. Na wat plannen keer ik op de citybike naar huis, genietend van het avondlicht en het lawaai van de stad. Dinsdagavond komt Laura, Alexis vriendin langs voor haar verjaardag en eten we samen Thais en zien we een echte typische romcom.

IMG_20190404_204003

Donderdag ga ik naar ‘hack the evening’ in het fablab in Brisbane om de werkplaats van 3D printers en lasercutting machines te zien. Helaas mag ik niets gebruiken vooraleer ik een introductie les gevolgd heb. Ik had een idee dat ik wilde uitvoeren maar de volgende les is pas 22 juni dus zal wachten worden. Toeme!

Vrijdagavond barbecue ik in de gemeenschappelijke ruimte van het gebouw; Jesse de medebewoner en Audrey een meisje die ik in Fraser ontmoet heb komen mee eten. Daarna ga ik nog een stapje zetten met de Hollandse in de Valley. Zaterdag zwem ik de vermoeidheid eruit en lees ik wat aan het zwembad. Australie is vol van de typische shoppingmalls en daar ga ik nog naar de Kmart, giga goedkope winkel, om wat inkopen te doen voor de Tasmanie reis. s' Avonds ga ik met de fiets naar de andere kant van de stad om er eentje te drinken met de Spanjaard en zijn rugby team in de Regatta. Super toffe bar met meer deftige mensen die niet uit Geordie Shore komen vergeleken met de Valley :p haha.

IMG_20190407_004036

Zondag sta ik vroeg op en vertrek ik met Hayley en Max richting Gold Coast om te surfen en het Surfcontest mee te volgen. Helaas werd het contest uitgesteld door gebrek aan zotte golven maar voor mij waren ze toch wel al zot genoeg :p Na een ganse dag surfen en chillen op het strand, sluiten we de avond af met een pokébowl en de zonsondergang.

DSC_0113 (3)DSC_0122 (2)

IMG_20190407_164943IMG_20190407_153316IMG_20190407_143358IMG_20190407_143344