Week 11: Afzien en weekendje fraser island

25 maart 2019 - Fraser Island, Australië

Week 11:

Na enkele korte uurtjes slaap stond ik op om 3 uur 's ochtends en terwijl kwamen mijn andere roomies terug van een wilde nacht haha. Hilarisch verschil als ik door de straten liep naar mijn bus. Na wat vertraging arriveer ik tegen 8u in Brisbane recht naar het werk! Pijnlijk wel maar het weekend was het waard.

Het werd een week van extra uren werken en vroeg in bed kruipen :).

Vrijdagnamiddag vertrok ik richting Fraser Island voor een verlengd weekendje.

IMG_20190403_230215_756

In het centrum pik ik de Spanjaard Alberto en de Amerikaan Max op. We rijden 3 uur richting Rainbow Beach. Het laatste uur rijden we door prachtige landschappen naar de kust. Eenmaal aangekomen checken we in in het hostel van ‘Dingo’s’ en nemen we deel aan de security infosessie voor het geplande weekend. We leren onze groep kennen voor het weekend en nemen nog enkele pintjes voor het slapen gaan. ‘s Ochtends moeten we al vroeg uit de veren om de auto in te laden en een laatste info sessie bij te wonen. Tegen 9 uur kunnen we eindelijk vertrekken naar Fraser Island. Met tegenzin kruip ik in een auto voor 8 man, maar uiteindelijk was het een zalige groep. We waren gelukkige maar met 7 en 4 chauffeurs. Eenmaal met de overzet aangekomen op het eiland kon het avontuur beginnen. Het rijden in zand ziet er makkelijk uit maar is toch wel soms een uitdaging geweest :p Zeker met schakelen aan den andere kant :P.

De eerste dag rijden we door naar een tussenstuk waar we lunchen. Wraps voor 3 dagen. Mmm heerlijk die laatste dag doorweekte groensels, vlees en wraps haha. Maar dat hoort er allemaal bij he :)!!! Vervolgens bezochten we lake MC Kenzie, een heel mooi meer met witte stranden.

IMG_20190409_225806_260IMG_20190409_225806_265

Daarna rijden we twee uur door naar onze camping. Afgezonderd van de wereld zonder connectie in een omheining om de dingo’s buiten te houden. Ps dingo’s zijn de wilde honden daar maar ze zijn dus echt wel gevaarlijk vandaar de omheining. Na wat gezellig op het strand van de sunset te genieten met mij goon, gaan we allen nog wat marshmellows rond het kampvuur eten.

IMG_20190405_214513_644IMG_20190405_214513_645

De volgende ochtend mocht ik direct al achter het stuur kruipen met de twee jongens van Wales en hun giga kater 🤪. De zaterdag deden we een kleine hike naar een look out point. Gezegend dat we waren, konden we een groep van wel 30 kleine kilawales zien passeren! Adembenemend en volgens de tourguide echt een uitzondering om zoiets te zien🤩. Daarna reden we door naar de camping om te lunchen en kort even te chillen. Vervolgens gingen we naar de Eli Creek waar je het zuiverste drinkwater hebt dat ik ooit al geproefd heb! Na wat chillen bezochten we nog het aangespoelde schip uit 1935 om er echte toeristische foto’s uiteraard!

IMG_20190404_232453_330IMG_20190409_225806_255IMG_20190324_092756IMG_20190324_092801DSC_0041 (2)

We sloten onze avond gezellig af op de camping. De dag erna moesten we vroeg uit de veren en gingen we nog naar een meer met een hike van 50min door het bos. Daar stapte ik bijna in een slang!!! Al een geluk zag ik het op tijd. 😎 Na het lake en de lunch reden we nog een 2 uur wild terug op de stranden naar de overzet. Het weekendje zat er bijna op, helaas. Maar wondermooi en verschillende toffe mensen leren kennen 😀. Eenmaal aangekomen in rainbow zetten we terug aan in mijn kleine rode Hyundai voor een ritje van 3uur. Veilig en wel thuis, recht bedje binnen om de werkweek terug te beginnen.

IMG_20190325_073448IMG_20190324_120737_1DSC_0009IMG_20190323_100345